سطوح خدمت به مشتری در کسب و کارها
موفقیت هر کسب و کاری با خدماتی که به مشتریان خود ارائه میدهد شناخته میشود. خدمت به مشتری در هر شرکتی دارای ۴ سطح مهم میباشد.
- جلب رضایت مشتری: رضایت مشتری از خرید کالا یا خدمت باعث بقای یک کسب و کار میشود.
- فراتر از حد انتظار: خدماتی فراتر از انتظار مشتریان به آنها ارائه دهید.
- مشتری مداری: در این سطح علاوه بر تامین رضایت مشتری و برآوردهسازی نیازهای او، لبخند هم بر لبان او مینشانید.
- شگفت زده کردن: هنگامی که خدماتی ارائه میدهید که فراتر از انتظارات و توقعات مشتری باشد، او به دلیل خدمات گسترده شما شگفت زده خواهد شد و در واقع این مورد عالیترین سطح خدمت است.
خدمت به مشتری اولویت کسب و کارهای موفق
کسب و کارهای موفق بعد از فروش با پیگیریهای خود، فراتر از حد انتظارات خریدار ظاهر شده و حتی او را شگفتزده میکنند. یک کسب و کار باید همیشه به دنبال حفظ مشتریان خود باشد زیرا که هزینه جذب یک مشتری جدید بسیار بالا است. فروش اول به هر مشتری هزینههای زیادی را دارد امّا در فروشهای بعدی هزینهها به حداقل میرسد.
چگونه مشتریان بیشتری بسازیم
- خدمت کنیم: یک برند باید حداکثر توان خود را برای خدمت به مشتری بکار گیرد.
- انگیزه دهید: به مشتری خود انگیزه دهید. این انگیزه میتواند از طریق پاداش یا یک هدیه کوچک باشد.
- شناسایی بهترین مشتریان: بهترین مشتریان خود را شناسایی کرده و امکانات ویژهای را به آنان اختصاص دهید.
- یادآوری کنید: همیشه به مشتریان خود یادآوری کنید که همچنان در بازار هستید. تعامل مثبت با مشتری میتواند از طریق یک پیامک، یک یادداشت یا کامنت در شبکههای اجتماعی اتفاق بیفتد.
مدیریت زمان ابزاری برای کسب درآمد بیشتر
یک فروشنده باید زمان خود را صرف مشتریانی کند که طبق قانون پورتو درآمد بیشتری را برای او به ارمغان میآورند. مشتریان خود را به سه دسته زیر تقسیم کنید:
- مشتریان ارزشمند که ۸۰ درصد درآمد شما را بوجود میآورند.
- مشتریان متوسط
- مشتریان کم ارزش
بعد از دسته بندی مشتریان خود، سعی کنید در هر فعالیتی که انجام میدهید بهتر شوید و طبق اصل دقیقهها از هر لحظهای که برای مشتری زمان صرف میکنید برای درآمدزایی استفاده کنید و به مرور زمان بردرآمد و کیفیت خدمات خود بیفزاید.
نکات زیر را برای افزایش میزان فروش و درآمد خود همیشه به خاطر داشته باشید:
- تلاش و پشتکار داشته باشید
- سعی کنید بهترین باشید
- مهارتهای کلیدی را برای افزایش درآمد خود فرا گیرید
- با برندهها معاشرت کنید
- سلامتی و انرژی خود را حفظ کنید
- تصویر ذهنی مثبت به مسائل مختلف داشته باشید
خدمت به مشتری یک مفهوم جدید است که کسب و کارهای نوپا باید برای رشد حداکثری به آن توجه داشته باشند. در کنار خدمترسانی به مشتریان باید پاسخگویی به اعتراضات در فروش، مشترییابی حرفهای، مدیریت فروش، نوجه به رشد در سازمانهای نوپا و ساخت فرهنگ سازمانی همگی عواملی هستند که در بازاریابی مدرن باید مورد توجه مدیران سازمانی قرار بگیرند.
درباره مسعود معاونی
من مسعود معاونی استراتژیست محتوا و فعال در زمینه بلاگری و وبمستری هستم. در این سایت به موضوعات مرتبط با مدیریت میپردازم و سعی میکنیم خوانندگان سایت را با مباحث مدیریت به صورت جامع و کامل آشنا نمایم.
نوشته های بیشتر از مسعود معاونیمطالب زیر را حتما مطالعه کنید
برخورد موثر با اعتراض و نارضایتی در فروش
اعتراض یک مشتری در هنگام فروش یک محصول به او امری طبیعی است زیرا که مشتری در هنگام خرید حس میکند ممکن است با این خرید متضرر شود.
همانند حرفهای ها مشترییابی کنید
یکی از مهمترین بخشها در فرآیند فروش و بازاریابی پیدا کردن مشتری جدید میباشد. کلید موفقیت یک بازاریابی حرفهای مشترییابی موثر میباشد. برای یافتن یک مشتری باید به دنبال اشخاصی بود که به کالا یا خدمات ما نیاز داشته باشند و حاضر به پرداخت بهای آن باشند.
۴ اصل کلیدی برای فروش موفق
فروشندگان موفق در پی بحرانها، یک قدم به عقب بر میگردند، شرایط را از بیرون سنجیذه و مجدد برای رسیدن به یک فروش موفق اقدام میکنند.
تکنیکهای کاربردی در مدیریت فروش
مدیریت فروش یکی از مباحث مهم در بازاریابی است. برخی از فروشندگان موفقتر از دیگران هستند زیرا آنها به درک درستی از قانون پارتو دست یافتهاند.
ابعاد متفاوت بازاریابی مدرن
ابعاد بازاریابی مدرن عبارتند از: بازارگرایی، بازارشناسی، بازاریابی، بازارسازی، بازارگرمی، بازارسنجی و بازارداری و بازارگردانی
آشنایی با مفهوم بازاریابی
آشنایی با مفهوم بازاریابی میتواند به محققین و فعالین بازار کمک زیادی بنماید تا بتوانند فضای کسب و کاری بهتری را برای خود ایجاد کنند.
دیدگاهتان را بنویسید